MOSNI VAGY MOSATNI: EZ ITT A KÉRDÉS

2021. január 29.
Szinte mindenkinek van az ismerősi körében olyan, aki azt tanácsolja, hogy jó nagy ívben kerüld el a gépi autómosókat, mert hatalmas károkat okozhatnak a fényezésedben. De ez tényleg igaz, vagy csak olyan városi legenda? Cikkünkben egy frissen polírozott autóval bebizonyítjuk, hogy mik igazak ebből, a végső következtetést rád bízzuk.
MOSNI VAGY MOSATNI: EZ ITT A KÉRDÉS

A bloghoz tartozó termékeket itt találod

A belsőégéssel működő autómobilok kezdetben csak a gazdag, előkelő emberek kiváltsága volt. Természetesen számukra szolgák egész hada állt a rendelkezésükre, hogy járművüket tisztítsák, ápolják. Kezdetben az autók kézzel készültek igen költséges módon. A Ford művek volt az első autógyár, amely futószalagon gyártott autót. A tömeggyártásnak köszönhetően így már a széles néprétegek is autóhoz juthattak. A tiszta autó iránti vágy számukra is áhított volt, de a tisztítást maguknak kellett végezni. Ahogy egyre gyorsult a világ körülöttük, a kézzel történő autómosásra szánt idő eltűnt.

-

Fortepan / Erdei Katalin

Az első „automata” autómosó 1914-ben nyílt meg az amerikai Detroitban. Ez az autómosó valójában nem volt automatikus. Az autókat kézzel tolták át egy alagútban, ahol férfiak szivaccsal a kezükben mosták le, majd vödrök segítségével leöblítették.Az első futószalagos „automata” autómosó 1940-ben az amerikai Kaliforniában nyílt meg. Itt már egy csörlőrendszeres futószalag húzta a járművet, de a mosás-öblítés-szárítás továbbra is kézzel történt. A fejlődés innentől már töretlen volt. Thomas Simpson 1946-ban feltalálta az első félautomata autómosó rendszert, ahol az öblítés és a szárítás már teljesen automatizált volt, de a szivacsos mosás még mindig emberek végezték. 1951-ben nyílt meg az első teljesen automatikus autómosó rendszer. Három testvér Archie, Dean és Eldon Anderson nyitotta meg az amerikai Seattle-ben. Az automatizált autómosó rendszer magában foglalta a jármű behúzását az alagútba, samponozást gép segítségével, automatikusan működésű keféket, gépi öblítést és légfúvókkal történő szárítást.

-
 

De ennyi elég is a történelemből. Térjünk rá, hogy mit „művel” az autónkkal a gépi autómosó.

Sokan úgy gondolják, hogy a tankolást összekötve a gépi automata autómosással milyen jó ötlet. Elsőre úgy tűnhet, hogy időt spórolsz és összességében szép tiszta is lesz a végeredmény, de nézzük meg közelebbről a lemosott autót. Látni fogod, hogy a fényezésed egy merő karc tenger. Ha különösen peches vagy, akkor a kefék még a kiálló tetőantennád is letörik, így tetézve a károd.

De miért is karcolnak ennyire a gépi autómosók?

A modern vízbázisú autólakkok sokkal sérülékenyebbek a külső behatásokkal szemben, mint a korábbiak, és ráadásul vékonyabb rétegben is viszik fel. A gépi mosók keféit nem tisztítják ki minden egyes autó mosása után, így abba folyamatosan megtapadnak a szennyeződések, porszemcsék. Tehát adott egy vékonyabb és gyengébb lakkozás, ami találkozik a gépi mosó szemmel nem láthatóan koszos keféivel.

-

A másik nagy probléma a gépi mosók karbantartásának a hiánya. A gépi mosás nulladik fázisa a mosandó autó beszkennelése szenzorok segítségével. Na már most, ha nem tisztítják rendszeresen ezeket a szenzorokat, akkor nem fogja tudni jól „bemérni” a gép a mosandó autót, így vagy túl erősen, vagy túl gyengén fognak a karosszériához érni a kefék. A következő fontos tény, hogy a keféket általában 35.000 és 40.000 mosás után cserélik csak le, és nem takarítják ki, mivel nem lehetséges.

Nem lennénk igazságosak, ha nem ejtenénk szót a gépi autómosók előnyeiről.

Mostani saras, néhol havas időkben, különösen jól jön az alvázmosás, hogy az autó aljára tapadt sarat, és síkosság-mentesítésre használt vegyszereket eltávolíthassuk könnyedén. Szinte az összes gépi mosó rendelkezik ezzel a funkcióval.

-

Nagy általánosságban elmondható a hazai gépi mosókról, hogy legalább ötféle program közül választhatsz, amiknek az ára és a kínált hangzatos szolgálattások köre programonként növekszik. A belépő szintű program általában kerékmosást alvázmosással együtt, samponos mosást és szárítást tartalmaz. A következő programok már tartalmazhatnak aktív habos mosást, a forróviaszos kezelést, vagy bogáreltávolítás. Kimondva jól hangzik, de sajnos a gyakorlatban a gépi mosónál ezek a szolgáltatások sem túl hatékonyak.

Végezetül nézzétek meg az igért videót egy autó és a gépi mosó találkozásáról.

Adott egy átlagos használtautó, amelyen a mosás elött szakembereink korrekciós polírozást végeztek, hogy a gépi mosó keféi által okozott sérüléseket minél jobban demonstrálhassuk.

Kapcsolódó bejegyzések

Ingyenes Szállítás

LOTUS Cleaning csomagod 16.000 Ft feletti vásárlás esetén ingyen szállítjuk házhoz

RÓLUNK

Információk

KÜLFÖLDI PARTNEREINK

Európában

100% elégedettségi garancia

Ha nem vagy elégedett az eredménnyel, kérdés nélkül visszafizetjük a termék árát!