ÁSZF

ÁSZF

2022. június 17-től érvényes visszavonásig

A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) az Lotus CNF Korlátolt felelősségű társaság (továbbiakban: Szolgáltató), és a Szolgáltató által a www.lotuscleaning.hu weboldalon keresztül nyújtott kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő Ügyfél (a továbbiakban: Ügyfél) jogait és kötelezettségeit tartalmazza. (Szolgáltató és Ügyfél a továbbiakban együttesen: Felek). Az ÁSZF minden jogügyletre és szolgáltatásra vonatkozik, amely a www.lotuscleaning.hu weboldalon keresztül történik, függetlenül attól, hogy annak teljesítése Magyarországról vagy külföldről, a Szolgáltató vagy közreműködője által történik.

 

SZOLGÁLTATÓ ADATAI:

 

  • Név: Lotus CNF Kft. 
  • Székhely cím: 1048 Budapest, Tenkefürdő utca 5.
  • Telefonszáma: +36 70 679 9991
  • E-mail cím: info@lotuscleaning.eu
  • Cégjegyzékszám: 01-09-209665
  • Bejegyző bíróság megnevezése: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága 
  • Adószám: 25013559-2-41

A teljes ÁSZF itt olvasható

Elállási jog

ELÁLLÁS JOG

 

Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban „Fogyasztó”).

 

Fogyasztó az áru adásvételére irányuló szerződés során jogosult az elállási jogát

  1. az árunak,
  2. több áru adásvételekor, ha az egyes áruk szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott árunak,
  3. több tételből vagy darabból álló áru esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
  4. ha az árut meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,

a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.

A Fogyasztó ezen elállási jogát a szerződés megkötésének napja és az áru átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.

 

7.1. ELÁLLÁSI JOG GYAKORLÁSÁNAK A MENETE

 

7.1.1. Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF elején feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére. Ebből a célból Fogyasztó felhasználhatja a megrendelést visszaigazoló e-mait. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére.

 

7.1.2. A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a 7. pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.

 

7.1.3. Mindkét esetben a Szolgáltató emailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.

 

7.1.4. Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Szolgáltatónak.

 

7.1.5. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén az e-mail, illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe a Szolgáltató a határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.

 

7.1.6. Fogyasztó elállása esetén köteles a megrendelt terméket indokolatlan késedelem nélkül az alább megjelölt átvevőpont címére visszajuttatni, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. Átvevőpont: Lotus CNF átvételi pont, 1048 Budapest, Tenkefürdő utca 5.

 

7.1.7. A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.

 

7.1.8. A termék Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége Fogyasztót terheli.

 

7.1.9. A Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségének kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.

 

7.1.10. Ha Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. A Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe.

 

7.1.11. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.

 

7.1.12. Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

 

7.1.13. Ha Fogyasztó a szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés esetén a teljesítés megkezdését megkötését követően gyakorolja felmondási jogát, úgy az elszámolás során köteles megtéríteni a Szolgáltató ésszerű költségeit.

 

7.1.14. A Szolgáltató követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés, illetve ésszerű költségeinek – ha szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés teljesítését a Fogyasztó kifejezett kérésére a határidő lejárta előtt megkezdte és gyakorolja felmondási jogát - megtérítését.

Adatkezelési tájékoztató, adatvédelmi nyilatkozat

Adatkezelési tájékoztató, adatvédelmi nyilatkozat

 

1. Adatkezelő megnevezése

Adatkezelő megnevezése: Lotus CNF Kft.        

Adatkezelő cégjegyzékszáma: 01-09-209665

Adatkezelő székhelye:1048 Budapest, Tenkefürdő u. 5.

Adatkezelő képviselője: Bokk Jenő

Telefon: +36703518500

E-mail: info@lotuscleaning.eu

 

2.  Adatkezelés jogszabályi háttere, hatálya

 

A Társaság a személyes adatok kezelését az alábbi szabályok alapján végzi:

Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (Infotv.);

Az EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 2016. április 27-i (EU) 2016/679 RENDELETE a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről … (általános adatvédelmi rendelet)

Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságának ajánlásai

A jelen tájékoztató fogalmi rendszere megegyezik az Infotv. 3. §-ban meghatározott fogalom meghatározásokkal.

 

Jelen adatkezelési tájékoztató időbeli hatálya 2018. május 25. napjától visszavonásig tart.

 

3. Az adatkezelés célja és jogalapja

 

Az Adatkezelő www.lotuscleaning.hu oldal látogatóinak, vásárlóinak, viszonteladóinak, nagykereskedőinek személyes adatait kizárólag abban az esetben kezeli, ha a felhasználó kapcsolatfelvételt kezdeményez, ajánlatot kér vagy megrendeli az Adatkezelő által forgalmazott terméket/szolgáltatást. A Felhasználók űrlap segítségével vehetik fel a kapcsolatot az Adatkezelővel. Külön kifejezett hozzájárulás esetén hírlevelet igényelhetnek, arra feliratkozhatnak, továbbá részt vehetnek az Adatkezelő által biztosított hűség és affiliate programban.

 

Adatkezelő online értékesítési tevékenységével összefüggésben a megrendelések teljesítése céljából és a teljesítéssel összefüggő számlázási kötelezettsége teljesítése érdekében kezeli a felhasználók adatait.

 

Az adatkezelés célja a felhasználó által kezdeményezett kapcsolatfelvétel biztosítása, az Adatkezelő által forgalmazott termék/szolgáltatás megrendelésének lehetővé tétele, a hírlevélre történő feliratkozás esetén tájékoztatás nyújtása az Adatkezelő termékeiről, szolgáltatásairól, továbbá a hűségprogramban vagy affiliate programban résztvevő felhasználók részére kedvezmények biztosítása.

Az adatkezelés jogalapja az érintett hozzájárulása, valamint a számla kibocsátásával kapcsolatos jogi kötelezettség teljesítése, szerződés teljesítése. A Felhasználók az általuk kezdeményezett kapcsolatfelvétel, ajánlatkérés vagy megrendelés, hírlevélre történő feliratkozás, hűségprogramban vagy affiliate programban való részvételre jelentkezés során kifejezetten hozzájárulnak ahhoz, hogy személyes adatait az Adatkezelő a jelen tájékoztatóban írt módon kezelje.

 

4. Általános rendelkezések

 

Adatkezeléssel érintettek köre: a www.lotuscleaning.hu oldalon az Adatkezelővel önkéntesen kapcsolatot felvenni kívánó felhasználók, a webáruház vásárlói.

Az adatkezelés módja: automatizált adatfeldolgozás.

A felhasználó, vásárló az Adatkezelési tájékoztató elfogadásával igazolja az Adatkezelési tájékoztató megismerését és adatkezelési hozzájárulásnak minősül.

Az Adatkezelő személyes adatot csak egyértelműen meghatározott jogszerű célból, jog gyakorlása és kötelezettség teljesítése érdekében, az érintett előzetes hozzájárulása vagy törvény, illetve törvényi felhatalmazás alapján kezel, a cél eléréséhez szükséges mértékben és ideig.

Ha az Adatkezelő – az érintett tájékoztatása alapján - tudomást szerez arról, hogy az általa kezelt személyes adat hibás, hiányos vagy időszerűtlen, köteles azt helyesbíteni vagy helyesbítését az adat rögzítéséért felelős munkavállalónál kezdeményezni.

 

5. A kezelt személyes adatok köre

 

5.1. Természetes személy felhasználók esetében

 

Név

Lakóhely

E-mail cím

 

Telefonszám

Születési hónap nap

Affiliate programban való részvétel esetén bankszámla száma, levásárolható ill. kifizethető pontok

Hűségprogramban való részvétel esetén hűségpontok

 

5.2. Jogi személyek (vásárlók, viszonteladók, nagykereskedők) esetében

 

Kapcsolattartó személy neve, telefonszáma, e-mail címe

 

6. Adatfeldolgozók (az adatkezelési műveletekhez kapcsolódó technikai feladatokat végzők) személye:

 

LOTUS UPDATE az adatfeldolgozókról:

A www.lotuscleaning.hu oldal:

Blueray Kft. (Cím....)

Futárszolgálat, szállítást végző cég:

Magyar Posta Zrt. (Budapest, Dunavirág utca 2-6‎, Cg.: 01-10-042463)

A Szolgáltató által a könyvelési feladatok ellátására megbízott társaság.

7. Adattovábbítás külföldre

 

Külföldre adattovábbítás nem történik.

 

8. A személyes adatok tárolásának időtartama

 

Az Adatkezelő a megadott személyes adatokat a megrendelés vagy tájékoztatás, ajánlat küldés teljesítéséhez szükséges ideig, az Adatkezelő által kibocsátott számlákat és az abban rögzített adatokat a számviteli törvényben meghatározott ideig őrzi meg.

A regisztrált vásárlók személyes adatait a regisztráció törléséig őrizzük meg.

 

A hírlevelekre feliratkozott vásárlók adatait a hozzájárulás visszavonásáig őrizzük meg.

 

9. A személyes adatok megismerésére jogosultak köre

 

Az adatok megismerésére az Adatkezelő, továbbá az adatkezelő erre kijelölt munkatársai és a 6. pontban megjelölt adatfeldolgozók a jogosultak. A futárszolgálat részére kizárólag a szállítással összefüggő adatok kerülnek továbbításra.

 

10. Tájékoztatás adatbiztonsági intézkedésekről

 

Az Adatkezelő munkavállalói munkájuk során kötelesek gondoskodni arról, hogy jogosulatlan személyek ne tekinthessenek be az Adatkezelő által kezelt személyes adatokba, továbbá arról, hogy a személyes adat tárolása, elhelyezése úgy kerüljön kialakításra, hogy az jogosulatlan személy részére ne legyen hozzáférhető, megismerhető, megváltoztatható, megsemmisíthető.

Az Adatkezelő adatvédelmi rendszerének felügyeletét az ügyvezető látja el.

Az Adatkezelő megfelelő technikai és szervezési intézkedésekkel, valamint eljárási szabályok kialakításával biztosítja az általa kezelt személyes adatok biztonságát, védi a személyes adatokat különösen a jogosulatlan hozzáférés, megváltoztatás, továbbítás, nyilvánosságra hozatal, törlés vagy a véletlen megsemmisülés ellen.

 

11. Tájékoztatás az érintettek jogairól

 

Az érintett kérelmezheti az adatkezelőtől a rá vonatkozó személyes adatokhoz való hozzáférést, azok helyesbítését, törlését vagy kezelésének korlátozását, és tiltakozhat az ilyen személyes adatok kezelése ellen. Az érintett élhet az adathordozhatósághoz való jogával, amennyiben ennek jogszabályi feltételei fennállnak. Amennyiben élni kíván ezen jogaival, vegye fel velünk a kapcsolatot a webshop@lotuscleaning.hu e-mail címen.

 

Az érintettek jogai:

 

11.1.  A hozzáférés joga

 

Az érintett jogosult arra, hogy az adatkezelőtől tájékoztatást kapjon arra vonatkozóan, hogy személyes adatainak kezelése folyamatban van-e, és ha ilyen adatkezelés folyamatban van, jogosult arra, hogy a személyes adatokhoz és az általános adatvédelmi rendeletben felsorolt információkhoz hozzáférést kapjon. Amennyiben élni kíván ezen jogával, vegye fel velünk a kapcsolatot a webshop@lotuscleaning.hu e-mail címen.

 

11.2. A helyesbítéshez való jog

 

Az érintett jogosult arra, hogy kérésére az adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül helyesbítse a rá vonatkozó pontatlan személyes adatokat. Figyelembe véve az adatkezelés célját, az érintett jogosult arra, hogy kérje a hiányos személyes adatok – egyebek mellett kiegészítő nyilatkozat útján történő – kiegészítését. Amennyiben élni kíván ezen jogával, vegye fel velünk a kapcsolatot a webshop@lotuscleaning.hu e-mail címen.

 

11.3. A törléshez való jog

 

Az érintett jogosult arra, hogy kérésére az adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül törölje a rá vonatkozó személyes adatokat, az adatkezelő pedig köteles arra, hogy az érintettre vonatkozó személyes adatokat indokolatlan késedelem nélkül törölje, amennyiben a törlés általános adatvédelmi rendeletben meghatározott feltételei fennállnak. Amennyiben élni kíván ezen jogával, vegye fel velünk a kapcsolatot a webshop@lotuscleaning.hu e-mail címen.

 

11.4. Az elfeledtetéshez való jog

 

Ha az adatkezelő nyilvánosságra hozta a személyes adatot, és azt törölni köteles, az elérhető technológia és a megvalósítás költségeinek figyelembevételével megteszi az ésszerűen elvárható lépéseket – ideértve technikai intézkedéseket – annak érdekében, hogy tájékoztassa az adatokat kezelő adatkezelőket, hogy az érintett kérelmezte tőlük a szóban forgó személyes adatokra mutató linkek vagy e személyes adatok másolatának, illetve másodpéldányának törlését. Amennyiben élni kíván ezen jogával, vegye fel velünk a kapcsolatot a info@lotuscleaning.hu e-mail címen.

 

11.5. Az adatkezelés korlátozásához való jog

 

Az érintett jogosult arra, hogy kérésére az adatkezelő korlátozza az adatkezelést, amennyiben az alábbi feltételek valamelyike teljesül:

az érintett vitatja a személyes adatok pontosságát, ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amely lehetővé teszi, hogy az adatkezelő ellenőrizze a személyes adatok pontosságát;

az adatkezelés jogellenes, és az érintett ellenzi az adatok törlését, és ehelyett kéri azok felhasználásának korlátozását;

az adatkezelőnek már nincs szüksége a személyes adatokra adatkezelés céljából, de az érintett igényli azokat jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez

az érintett tiltakozott az adatkezelés ellen; ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amíg megállapításra nem kerül, hogy az adatkezelő jogos indokai elsőbbséget élveznek-e az érintett jogos indokaival szemben.

Amennyiben élni kíván ezen jogával, vegye fel velünk a kapcsolatot a info@lotuscleaning.hu e-mail címen.

 

 

11.6. Az adathordozhatósághoz való jog

 

Az érintett jogosult arra, hogy a rá vonatkozó, általa egy adatkezelő rendelkezésére bocsátott személyes adatokat tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban megkapja, továbbá jogosult arra, hogy ezeket az adatokat egy másik adatkezelőnek továbbítsa anélkül, hogy ezt akadályozná az az adatkezelő, amelynek a személyes adatokat a rendelkezésére bocsátotta, amennyiben ennek az általános adatvédelmi rendeletben foglalt feltételei fennállnak. Amennyiben élni kíván ezen jogával, vegye fel velünk a kapcsolatot a info@lotuscleaning.hu e-mail címen.

 

11.7. A tiltakozáshoz való jog

 

Az érintett jogosult arra, hogy a saját helyzetével kapcsolatos okokból bármikor tiltakozzon személyes adatainak a kezelése ellen, ha a személyes adatok kezelésére az adatkezelő jogos érdeke, vagy a közhatalmi jellege miatt kerül sor. Amennyiben élni kíván ezen jogával, vegye fel velünk a kapcsolatot a webshop@lotuscleaning.hu e-mail címen.

 

11.8. Tiltakozás közvetlen üzletszerzés estén / profilalkotás

 

Ha a személyes adatok kezelése közvetlen üzletszerzés érdekében történik, az érintett jogosult arra, hogy bármikor tiltakozzon a rá vonatkozó személyes adatok e célból történő kezelése ellen, ideértve a profilalkotást is, amennyiben az a közvetlen üzletszerzéshez kapcsolódik. Ha az érintett tiltakozik a személyes adatok közvetlen üzletszerzés érdekében történő kezelése ellen, akkor a személyes adatok a továbbiakban e célból nem kezelhetők.

Az adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül tájékoztatja az érintettet a kérelem nyomán hozott intézkedésekről. Ha az érintett elektronikus úton nyújtotta be a kérelmet, a tájékoztatást lehetőség szerint elektronikus úton kell megadni, kivéve, ha az érintett azt másként kéri.

Ha az adatkezelő nem tesz intézkedéseket az érintett kérelme nyomán, késedelem nélkül tájékoztatja az érintettet az intézkedés elmaradásának okairól, valamint arról, hogy az érintett panaszt nyújthat be valamely felügyeleti hatóságnál, és élhet bírósági jogorvoslati jogával.

 

12. Tájékoztatás a hozzájárulás visszavonásának jogáról

 

Amennyiben az adatkezelés jogalapja az érintett hozzájárulása, úgy az érintett jogosult arra, hogy hozzájárulását bármikor visszavonja. A hozzájárulás visszavonása nem érinti a hozzájáruláson alapuló, a visszavonás előtti adatkezelés jogszerűségét.

13. Tájékoztatás a cookie-k (sütik) kezeléséről, automatizált adatkezelésről, ezekkel kapcsolatos adattovábbítás tényéről

 

A www.lotuscleaning.hu oldal működéséhez szükség lehet cookie-k alkalmazására. A weboldal meglátogatása során a Felhasználó által adott hozzájárulás esetén egy vagy több karaktersorozatból álló azonosító file („süti” vagy „cookie”) kerül megküldésre és elhelyezésre a Felhasználó számítógépén. A cookie-k segítségével a Felhasználó böngészője egyedileg azonosíthatóvá válik. A Társaság ezek alapján a Felhasználó Weblap használatával, böngészési szokásaival kapcsolatos adatait kezeli, és tárolja a munkafolyamat során megadott adatokat. A cookie-k használatát a Felhasználó a Weblapon megjelenő felugró ablak segítségével hagyhatja jóvá.

Beállíthatja böngészője beállításait, hogy az utasítsa el az összes cookie-t, vagy jelezze amennyiben a rendszer cookie-t küld. Előfordulhat, hogy bizonyos funkciók vagy szolgáltatások nem működnek megfelelően cookie-k nélkül.

A www.lotuscelaning.hu weboldalon a

UPDTATE SZÜKSÉGES:

Szükséges

__jid

A segítségével kerül be a Disqus kommentelési lehetőség a weboldalba és megjegyzi a felhasználó Disqus belépés hitelesítő adatait.

Munkamenet

Szükséges

PHPSESSID

A felhasználói munkamenet állapotát megőrzi az oldalkérések között.

Munkamenet

Szükséges

device

Ez a süti tárolja, hogy a felhasználó milyen eszközről nézi a webáruházat (dekstop, mobile, tablet).

Munkamenet

Szükséges

JSESSIONID

A felhasználói munkamenet állapotát megőrzi az oldalkérések között.

Munkamenet

Szükséges

auroraOverlay

 

Megjegyzi, hogy a beléptetés és hirdetés oldalt látta-e már a felhasználó. Ez alapján el tudja dönteni a rendszer, hogy meg kell-e jeleníteni még egyszer.

1 nap

Szükséges

customer_group

A felhasználó vásárlói csoportját tárolja.

1 nap

Szükséges

customer_logged_in

Eltárolja, hogy a vevő be van-e jelentkezve a fiókjába.

1 nap

Szükséges

currency

A felhasználó által kiválasztott pénznem megjegyzéséhez szükséges.

30 nap

Szükséges

admin_logged_in

Ez a süti segít annak ellenőrzésében, hogy bejelentkezett admin felhasználó böngészi-e a webáruházat.

1 nap

Szükséges

wishlist

A kívánságlista tartalmát őrzi meg 1 hónapig a felhasználó számára.

1 hónap

Szükséges

token

Az admin user biztonsági azonosítóját tárolja.

1 óra

Szükséges

auroraMarketingCookieAccepted

A süti célja, hogy megőrizze a felhasználó marketing célú cookie-k használatához történő hozzájárulását.

1 év

Szükséges

__zlcmid

Chat eszközök használják (ZopIM)

1 év

Szükséges

auroraNanobarAccepted

A segítségével tudja eldönteni a webáruház, hogy a felhasználó elfogadta-e a nanobárt vagy sem.

1 év

Szükséges

_pfbsesid

A prefixbox kereső megfelelő működéséhez szükséges.

1 nap

Szükséges

_pfbuid

A prefixbox kereső megfelelő működéséhez szükséges.

1 nap

Szükséges

_prefixboxVariant

A prefixbox kereső megfelelő működéséhez szükséges.

1 nap

Statisztikai

_ga

Egy olyan egyedi azonosítót tartalmaz, ami a felhasználó webhely használatára vonatkozó statisztikák generálására szolgál.

2 év

Statisztikai

_gat

A Google Analytics lekérések szabályozására szolgál.

Munkamenet

 

Statisztikai

_gid

Egy olyan egyedi azonosítót tartalmaz, ami a felhasználó webhely használatára vonatkozó statisztikák generálására szolgál.

Munkamenet

Statisztikai

__utmz

Ez a süti azt rögzíti, hogy a látogató egy keresőmotorból (és ha igen, milyen kulcsszót használt), egy linkről vagy egy korábbi oldalról (például egy könyvjelzőről) érkezett-e.

6 hónap

Statisztikai

__utma

A süti tárolja a látogatások számát (látogatónként), az első látogatás, az előző látogatás és az aktuális látogatás időpontját.

2 év

Statisztikai

__utmb, __utmc

Ezen cookie-k segítségével ellenőrizni lehet, hogy milyen gyorsan távoznak az emberek a webáruházból: mikor kezdődött a látogatás és mikor ért véget.

Munkamenet

Marketing

__utmv

Ha egyedi jelentéseket használ a Google Analytics szolgáltatásban, és egyedi szegmentálást állított be a webáruházban, akkor az _utmv süti segítségével fogja tudni az Analytics, hogyan osztályozza az adott látogatót.

2 év

Statisztikai

disqus_unique

Célja a webhely látogatóinak látogatásával kapcsolatos statisztikák összegyűjtése, például a látogatások száma, a webhelyen töltött átlagos idő és a betöltött oldalak száma.

1 év

Statisztikai

PREF

 

Egy egyedi azonosítót tárol, amelynek segítségével a Google a YouTube-videók használati statisztikáit őrzi meg.

8 hónap

Statisztikai

YSC

Egy olyan egyedi azonosítót tartalmaz, ami a felhasználó által megtekintett videók statisztikáit tartalmazza.

Munkamenet

Marketing

f

A Facebook használja, hogy hirdetéseket tudjon eljuttatni a felhasználónak, például harmadik féltől származó ajánlattételre alapuló hirdetéseket.

3 hónap

Marketing

impression.php/#

Ezt a sütit a Facebook használja, mégpedig arra, hogy regisztrálja a megjelenéseket a Facebook bejelentkezési gombot tartalmazó oldalakon.

Munkamenet

Marketing

NID

Egy egyedi azonosítót tárol, amely azonosítja a visszatérő felhasználó eszközét. Az azonosítót célzott hirdetésekre használják.

6 hónap

Marketing

VISITOR_INFO1_LIVE

Megpróbálja megbecsülni a felhasználó sávszélességét a YouTube videókat tartalmazó oldalakon.

179 nap

Marketing

tr

A felhasználó azonosítására és a felhasználó tevékenységének követésére szolgál, hogy a Facebook személyre szabott üzeneteket tudjon megjeleníteni a számára.

Munkamenet

 

Marketing

CDSDevice

Az Intelligens termékajánló egy azonosítót generál az első látogatás alkalmával, amellyel azonosítja a felhasználó tevékenységeit az intelligens termékajánlás érdekében. Minden rögzített tevékenység egy-egy ilyen anonym módon azonosított felhasználóhoz tartozik.

14799 nap

Marketing

CDSDeviceInformation_SR

Amikor bejelentkezik a felhasználó az intelligens termékajánlást használó ShopRenteres webáruházba, akkor bekerül a sütibe a felhasználó SR adatbázisában szereplő felhasználó- és vásárlói csoport azonosító, továbbá az adott oldalra vonatkozó információk kerülnek be a rögzített felhasználó tevékenységekhez, mint pl.: az adott oldalhoz tartozó termék, kategória ID-ja.

14799 nap

Marketing

CDSMunkamenet

Az intelligens termékajánló ezen süti segítségével kezeli a böngésző felhasználó munkameneteit. 30 perc inaktivitást követően az újabb oldalmegtekintéseket már új munkamenetnek értelmez.

14799 nap

Marketing

OrcinusGlobalVersion

Intelligens ajánló rendszer A/B teszteléséhez tárolja el a böngészőhöz, hogy milyen kiosztást kapott (A vagy B). Első alkalommal ez a verzió átküldésre kerül Analyticsbe is, melyet követően a statisztikákat szegmentálni lehet verziónként. Továbbá az intelligens ajánló rendszer hatékonyságának elemzésére szolgáló statisztikáinak (átkattintások aránya) elkészítésére is felhasználására kerül.

14799 nap

Marketing

OrcinusGlobalVersionSet

Az előző pontban írt verzió kiosztás követően jön létre. Ha létezik ez a süti, akkor onnantól kezdve Analyticsnek már nem kerül átküldésre a felhasználó verziója.

14799 nap

Marketing

OrcinusTracker

Az Intelligens termékajánló egy azonosítót generál az első látogatás alkalmával, amellyel azonosítja a felhasználó tevékenységeit az intelligens termékajánlás érdekében. Minden rögzített tevékenység egy-egy ilyen anonym módon azonosított felhasználóhoz tartozik.

14799 nap

Marketing

OrcinusTrackerMunkamenet

Az intelligens termékajánló ezen süti segítségével kezeli a böngésző felhasználó munkameneteit. 30 perc inaktivitást követően az újabb oldalmegtekintéseket már új munkamenetnek értelmez.

14799 nap

Marketing

cdv

Ezt a sütit arra használja a Scarab termékajánló, hogy feltérképezze a felhasználó érdeklődési körét és kifejezetten az érdeklődési körére szabott személyes ajánlatokat tudjon megjeleníteni.

1 év

Marketing

s

Ezt a sütit arra használja a Scarab termékajánló, hogy feltérképezze a felhasználó érdeklődési körét és kifejezetten az érdeklődési körére szabott személyes ajánlatokat tudjon megjeleníteni.

Munkamenet

Marketing

xp

Ezt a sütit arra használja a Scarab termékajánló, hogy feltérképezze a felhasználó érdeklődési körét és kifejezetten az érdeklődési körére szabott személyes ajánlatokat tudjon megjeleníteni.

1 év

Marketing

scarab.mayAdd

Ezt a sütit arra használja a Scarab termékajánló, hogy feltérképezze a felhasználó érdeklődési körét és kifejezetten az érdeklődési körére szabott személyes ajánlatokat tudjon megjeleníteni.

Munkamenet

Marketing

scarab.profile

Ezt a sütit arra használja a Scarab termékajánló, hogy feltérképezze a felhasználó érdeklődési körét és kifejezetten az érdeklődési körére szabott személyes ajánlatokat tudjon megjeleníteni.

1 év

Marketing

scarab.visitor

Ezt a sütit arra használja a Scarab termékajánló, hogy feltérképezze a felhasználó érdeklődési körét és kifejezetten az érdeklődési körére szabott személyes ajánlatokat tudjon megjeleníteni.

1 év

Marketing

optiMonkClient

A süti tárolja az Optimonk számára, hogy a felhasználó mióta nézi az oldalt, melyik kampányt látta/töltötte ki, hány oldalt nézett meg, a popupok megjelenítéséről/kitöltéséről.

4 év

Marketing

optiMonkSession

A süti tárolja az Optimonk számára, hogy a felhasználó mióta nézi az oldalt, melyik kampányt látta/töltötte ki, hány oldalt nézett meg, a popupok megjelenítéséről/kitöltéséről.

Munkamenet

Marketing

OptiMonkVisitorAttributes

A süti tárolja az Optimonk számára a felhasználó adatait, például hogy milyen országból érkezett.

14799 nap

Marketing

OptiMonkVisitorCart

A süti tárolja az Optimonk számára a felhasználó kosarának információit, hogy a kosárhoz köthető ajánlatokat tudjon megjeleníteni a felhasználó számára.

Munkamenet

Marketing

facebookpixel_purchase_*

Ez a süti segít abban, hogy a Facebook mérni tudja a felhasználók konverzióját, lássa a vásárlásokat és a pénztár folyamat befejezését.

1 hét

Marketing

_aku

Az Árukereső Megbízható Bolt szolgáltatás sütije, ami a felhasználó egyedi azonosítóját tárolja, és abban segít, hogy az Árukereső össze tudja gyűjteni a már ténylegesen vásárolt felhasználók véleményét.

1 nap

- Google Analytics által használt cookie-k (sütik) működnek, melyek működésére a Google adatvédelmi irányelvei vonatkoznak (https://support.google.com/analytics/answer/6004245?hl=hu) .

Valamint

Használatot elősegítő sütik (régi süti, hogy járt már az oldalon...) és a

"Célzó- és hirdetési sütik":

Google Adwords - személyre szabott hirdetések 

Facebook pixel pont

Google DV360

Smart look sütik​

Szállítási és fizetési feltételek

Szállítási és fizetési feltételek

A lotuscleaning.hu webáruházban megrendelt termékeket különböző módon veheted át, melyről az alábbiakban tájékoztatunk. A csomagot 18.000 Ft feletti rendelés esetén INGYENESEN házhoz szállítjuk.

 

SZÁLLÍTÁSI MÓDOK

 

Magyar Posta (MPL) által házhoz szállítás az ország egész területén

Személyes átvétel budapesti szaküzletünkben / 1048 Budapest, Tenkefürdő u. 5. / Hétfőtől-Péntekig: 09:00-17:00, Szombat-Vasárnap és Ünnepnapokon: Zárva

 

 

FIZETÉSI LEHETŐSÉGEK

 

Rendeléskor bankkártyával/utánvéttel/banki átutalással

Kiszállításkor készpénzzel vagy bankkártyával a futárnál

Személyes átvételkor készpénzben/bankkártyával

 

SZÁLLÍTÁSI IDŐ

 

A megrendelés visszaigazolásától számított 1-3 munkanapon belül (a csomag átadása után általában 1 munkanapon belül) logisztikai partnerünk házhoz szállítja.

 

HÁZHOZSZÁLLÍTÁS DÍJA

 

18.000 Ft-os kosárérték felett/ egyedi promócióban szereplő csomagok szállítása INGYENES

18.000 Ft-os kosárérték alatt a házhoz szállítás díja MPL futárszolgálattal: 1.500 Ft

Személyes átvétel esetén INGYENES

 

TOVÁBBI INFORMÁCIÓK A SZÁLLÍTÁSSAL KAPCSOLATBAN:

 

Az átvétel időpontjáról és részleteiről a futárszolgálat SMS-ben küld tájékoztatást. A házhoz szállítás jellemzően reggel 8 és délután 17 óra között történik, ezért kérünk, olyan címet adj meg, ahol ebben az időszakban át tudod venni a csomagot.

Sikertelen kézbesítés esetén új időpontban (jellemzően másnap) a futárszolgálat újra megpróbálja átadni a küldeményt. Kérjük, hogy adataidat a gyors és precíz kiszállítás érdekében pontosan add meg.

Ha elakadtál a megrendelésben, vagy speciális igényeid vannak, kérünk lépj velünk kapcsolatba telefonon (+36 70 679 9991) vagy e-mailben (info@lotuscleaning.eu). Ügyfélszolgálatunk mindenben esetben rendelkezésedre áll.

A Szolgáltató a megrendelt és házhoz szállítani kért árut díjmentesen házhoz szállítja saját szállítóeszközzel vagy szállítmányozó cég igénybevételével, ha az adott megrendelés bruttó értéke meghaladja a 18.000,- HUF értékét. A díjmentes házhozszállítás kizárólag Magyarország területére érvényes. A Szolgáltató 18.000,- HUF alatti kosárérték alatt nem vállal ingyen házhozszállítást. Ha egy Ügyféltől azonos napon több megrendelés is érkezik, ezek a kosárérték szempontjából külön kerülnek figyelembevételre és csak a díjmentes szállítást biztosító értéket meghaladó megrendelések házhoz szállítása ingyenes. Amennyiben az Ügyfél a második rendelés leadásakor jelzi és erre a Szolgáltató visszajelzése alapján még van lehetőség, a Szolgáltató összevonhatja a megrendeléseket, a már elindított csomagok utólagos összevonására azonban már nincs mód. A Szolgáltató a szállítási díj változtatásának jogát fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát nem befolyásolja.

Szolgáltató a rendelés teljesíthetőségét követően lehetőséget biztosít Ügyfélnek a kiszállítási időpont megválasztására, amely nem konkrét időpontot jelöl, csak közelítő szállítási intervallum kiválasztására szolgál. Meghatározott órára történő kiszállítást a Szolgáltatónak nem áll módjában vállalni.

A megrendelt terméket - az Ügyfél előzetes jelzés alapján - személyesen is átveheti a Szolgáltató telephelyein:

1048 Budapest, Tenkefürdő u. 5.

A Weboldalon megrendelt szolgáltatásokat a Szolgáltató az Ügyfélnek e-mailben küldött rendelési visszaigazolásban szereplő helyszínen teljesíti.

Az Ügyfél a Szolgáltató által biztosított fizetési módokról, illetve átvételi lehetőségekről a szállítási és fizetési mód részeknél tájékozódhat.

Számla: Szolgáltató az Ügyfél részére a kifizetés igazolására, a megrendelés elküldését követően számlát állíthat ki az Ügyfél által megadott email címére. Az ÁSZF elfogadását követően az Ügyfél hozzájárul ahhoz, hogy számára a Szolgáltató elektronikus számlát állítson ki. Jelen hozzájárulás visszavonására az Lotus CNF Kft. Ügyfélszolgálatához intézett egyértelmű beleegyezés visszavonására irányuló nyilatkozattal van lehetőség.

A termék átvételekor (bármely üzletben, átvételi Ponton történő átvétel, kiszállítás során a futártól történő átvétel stb.) a Szolgáltató az Ügyfél részére a vásárlás igazolására, papíralapú számlát, nyugtát ad.

Azok az Ügyfelek, akik az online megrendelés során a személyes átvételt választották, a kiválasztott üzletben kapnak nyomtatott számlát, nyugtát a kollégától.

A bankkártyás fizetés révén Ön kényelmesen és biztonságosan vásárolhat áruházunkban. A kiválasztott áruk megrendelése után Önt az Unicredit Bank fizetőoldalára irányítjuk, ahol a jelenleg elérhető legbiztonságosabb, titkosítással lebonyolított tranzakción keresztül fizethet

bankkártyájával. Vásárlóinknak csak annyi a dolga, hogy a fizetési mód kiválasztásánál "fizetés bankkártyával" feliratra kattintsanak, majd a Bank fizetési szerverén a kártya számát, lejárati dátumát, valamint a hátoldalán található ellenőrzőkódot (CVC/CVV) megadják. A Bank

a dombornyomott VISA és Mastercard, Visa Electron (a kártyát kibocsátó bank döntésétől függően), valamint azon Maestro kártyákat fogadja el, melyekhez ellenőrzőkód (CVC) került kibocsátásra. Amennyiben az Ön Maestro bankkártyáján ilyen nem található, érdeklődjön Bankjánál.

A kizárólag elektronikus használatra kibocsátott bankkártyákat csak abban az esetben fogadhatjuk el, amennyiben annak használatát a kártyát kibocsátó bank engedélyezi! Kérjük, érdeklődjön bankjánál, hogy az Ön kártyája felhasználható-e interneten keresztül lebonyolítandó vásárláshoz.

9) Kártyabirtokos részéről felmerült reklamáció esetén:

a) a reklamáció benyújtásának módja és feltételei, beleértve az online vitarendezési

platformra mutató link az EU 524/2013 rendelet szerint

(https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&reload=false)

b) az áruvisszavét jogcímei és lehetőségei

c) az árucsere módja és feltételei

d) a kártyabirtokos kártalanításának módja és feltételei

 

Garanciális feltételek

8. JÓTÁLLÁS

 

8.1. Kötelező jótállás

 

8.1.1. Amennyiben külön jogszabály kifejezetten kimondja, a Fogyasztó jótállási joggal is élhet. Ilyen jogszabály különösen az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet. Jótállás a Fogyasztót a Szolgáltató vagy a gyártó vállalása alapján is megilletheti, a vállalásban írt feltételekkel. Aki a szerződés teljesítéséért jótállást vállal vagy jogszabály alapján jótállásra köteles, a jótállás időtartama alatt a jótállást keletkeztető jognyilatkozatban vagy jogszabályban foglalt feltételek szerint köteles helytállni a hibás teljesítésért. Mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. A jótállás a jogosultnak jogszabályból eredő jogait nem érinti. A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására - megfelelő határidőben - nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.

A félreértések elkerülése végett a Szolgáltató rögzíti, hogy az általa forgalmazott termékekre az esetlegesen alkalmazandó kötelező jogszabályi rendelkezéseken túlmenően jótállást nem vállal.

8.1.2. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Tartós fogyasztási cikknek minősülnek az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet mellékletében felsorolt termékek, melyekre a jogszabály a következő kötelező jótállási időtartamot írja elő:

a) 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,

b) 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,

c) 250 000 forint eladási ár fölött három év.

E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár, kivéve a következőt: a fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.

A fenti jótállási időtartam a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott, új tartós fogyasztási cikkekre terjed ki.

Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Ügyfél részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát:

• szakszerűtlen üzembehelyezés

• rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,

• helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,

• elemi kár, természeti csapás okozta.

 

Jótállás keretébe tartozó hiba esetén az Ügyfél:

• elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével az Ügyfélnek okozott érdeksérelmet.

A Fogyasztó a kijavítás iránti igényét választása szerint a Szolgáltató székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és a Szolgáltató által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.

Ha az e rendeletben meghatározott jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a Szolgáltató részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a Fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a Fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat nyolc napon belül a Fogyasztó részére visszatéríteni.

Ha a fenti jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik - a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában -, valamint ha a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a Fogyasztó nem igényli a vételár arányos leszállítását, és a Fogyasztó nem kívánja a fogyasztási cikket a Szolgáltató költségére kijavítani vagy mással kijavíttatani, a Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a Fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat nyolc napon belül a Fogyasztó részére visszatéríteni.

Ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény Szolgáltató részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, - a Fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában - a Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

Ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha az Ügyfélnek a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, az Ügyfél – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

 

Ha a Fogyasztó a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Szolgáltató köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a Fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeit kímélve kell elvégezni. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.

Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a Fogyasztó a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.

 

8.1.3. A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik.

 

8.1.4. A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

8.1.5. A jótállás nem érinti az Ügyfél jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését.

 

8.1.6. Ha a felek között jogvita alakul ki, melyet békés úton rendezni nem tudnak, az Ügyfél Békéltető testületi eljárást kezdeményezhet, a 12.2. pontban feltüntettettek alapján.

 

9. SZAVATOSSÁG

 

9.1. Kellékszavatosság

 

9.1.1. Az Ügyfél a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet.

Ellenkező bizonyításig vélelmezni kell, hogy az áru teljesítésének időpontjától számított egy éven belül felismert hiba már az áru teljesítésének időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem az áru természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.

Kellékszavatossági igénye alapján az Ügyfél választása szerint

a) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével az Ügyfélnek okozott érdeksérelmet; vagy

b) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, - a c) pont szerinti kivétellel - a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a d) pont szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha az Ügyfélnek a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

Fogyasztó és vállalkozás (vagyis a Szolgáltató) közötti - ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására irányuló - szerződés esetén a fogyasztó kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a Szolgáltató költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt.

Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, az Ügyfél érdekeit kímélve kell elvégezni.

9.1.2. Az Ügyfél a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.

A Szolgáltató megtagadhatja az áru szerződésszerűvé tételét, ha a kijavítás, illetve a kicserélés lehetetlen, vagy ha az aránytalan többletköltséget eredményezne a Szolgáltatónak, figyelembe véve valamennyi körülményt, ideértve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, valamint a szerződésszegés súlyát.

A Fogyasztó akkor is jogosult - a szerződésszegés súlyához igazodva - az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha

a) a Szolgáltató nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de részben vagy egészben nem teljesítette a 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet 13. § (3) bekezdésében meghatározott feltételeket, vagy a 12. § (1) bekezdés szerint megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét;

b) ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a Szolgáltató megkísérelte az áru szerződésszerűvé tételét;

c) a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá; vagy

d) a Szolgáltató nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a Szolgáltató észszerű határidőn belül vagy a Fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni.

Ha a Fogyasztó hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi szerződést, a Szolgáltatót terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.

A Fogyasztó jogosult a vételár még fennmaradó részét - a szerződésszegés súlyához igazodva - részben vagy egészben visszatartani mindaddig, amíg a Szolgáltató nem tesz eleget a teljesítés szerződésszerűségével és a hibás teljesítéssel kapcsolatos kötelezettségeinek.

Az áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló észszerű határidőt attól az időponttól kell számítani, amikor a Fogyasztó közölte a hibát a Szolgáltatóval.

A Fogyasztónak az árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében a Szolgáltató rendelkezésére kell bocsátania.

A Szolgáltatónak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét. Ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének és céljának megfelelően - a hiba felismerhetővé válása előtt - üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.

Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a Fogyasztónak szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a Fogyasztó által ténylegesen megkapott áru értékének különbözetével.

A Fogyasztó adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga a Szolgáltatónak címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolható.

Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott árunak csak meghatározott részét érinti, és azok tekintetében a szerződés megszüntetésére vonatkozó jog gyakorlásának feltételei fennállnak, a Fogyasztó az adásvételi szerződést csak a hibás áru tekintetében szüntetheti meg, de az azokkal együtt szerzett bármely egyéb áru vonatkozásában is megszüntetheti, ha a Fogyasztótól nem várható el észszerűen, hogy csak a szerződésnek megfelelő árukat tartsa meg.

Ha a Fogyasztó az adásvételi szerződést teljes egészében vagy az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott áruk egy része tekintetében szünteti meg, úgy

a) a Fogyasztónak a Szolgáltató költségére vissza kell küldenie a Szolgáltatónak az érintett árut; és

b) a Szolgáltatónak haladéktalanul vissza kell térítenie a fogyasztó részére az érintett áru vonatkozásában teljesített vételárat, amint az árut vagy az áru visszaküldését alátámasztó igazolást átvette.

Ha a dolog meghibásodásában az Ügyfelet terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában au Ügyfél köteles viselni, ha a dolog karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha a Szolgáltató e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.

Az Ügyfél a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a Szolgáltatóval közölni. Fogyasztó és vállalkozás (a Szolgáltató) közötti szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni.

 

9.1.3. Az Ügyfél közvetlenül a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Az Ügyfél kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el.

Fogyasztó és vállalkozás (a Szolgáltató) közötti szerződés esetén a fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el.

 

9.1.4. Ha az Ügyfél a szavatossági igényét a terméktől - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

 

9.2. Termékszavatosság

 

9.2.1. A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő Ügyfél – választása szerint – az 9.1. pontban meghatározott kellékszavatossági jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

 

9.2.2. Az Ügyfelet azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét az Ügyfél a gyártóval szemben érvényesítheti.

 

9.2.3. Termékszavatossági igényként az Ügyfél kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén az Ügyfélnek kell bizonyítania.

 

9.2.4. Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

 

9.2.5. Termékszavatossági igényét az Ügyfél a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő eltelte jogvesztéssel jár. Az Ügyfél a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.

A termékszavatosság vonatkozásában gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.

 

9.2.6. A forgalmazó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

 

• a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

 

• a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

 

• a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

 

9.2.7. A forgalmazónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

 

Ingyenes Szállítás

LOTUS Cleaning csomagod 18.000 Ft feletti vásárlás esetén ingyen szállítjuk házhoz

RÓLUNK

Információk

KÜLFÖLDI PARTNEREINK

Európában

100% elégedettségi garancia

Ha nem vagy elégedett az eredménnyel, kérdés nélkül visszafizetjük a termék árát!