Leírás és Paraméterek
A termékről:
Speciális, nagy hatékonyságú hatóanyag kombináció. Olajban oldódó detergensekből és termikusan stabil diszpergensekből, a fekete iszap és egyéb égéstermékek motorból és forgattyúházból történő egyszerű eltávolításához. A benzinmotor égéstere üzemanyagot és levegőt, valamint a gyújtás ill. elégetés során képződő teljesen vagy részben elégett maradványokat tartalmaz. Bár a legtöbb égéstermék a kipufogógázzal távozik, egy kisebb része azonban un. blow-by gázként a forgattyúházba és ezáltal a motorolajba kerül. A részben elégetett üzemanyag olajban rosszul oldódik, így iszapos szennyeződésként lerakódik a fémfelületekre. A kenőolaj oxigén és nitrogén jelenlétében a hőségben oldhatatlan oxidációs termékeket produkál, melyek ugyancsak hozzájárulnak az iszapos lerakódások képződéséhez. Dízelmotornál továbbá kén is bekerül az égéstérbe, melynek égésekor SO2 és SO3 keletkezik és vízzel keveredve az üzemanyag elégése során kénessavat vagy kénsavat képez. Az így keletkező égéstermékek, melyek először még a dugattyúgyűrű zónában vannak a korommal és kis molekulájú oxidálódott üzemanyag maradványokkal, és már ott negatív tulajdonságaik alakulnak ki, mind lekerülnek a blow-by gázokkal ill. a motorolajjal a forgattyúházba, ahol lerakódás és lakkréteg alakul ki, ami később rozsdásodáshoz és kopáshoz vezet.
Technikai adatok:
- Bázis: adalék, hordozó folyadék
- Szín/megjelenés: barna
- Lobbanáspont: 63 oC
- Dermedéspont: -35 oC
- Illat: jellegzetes
- Állag: folyékony
- Viszkozitás 40 oC-on: 439 mm2/s
- Sűrűség 15 oC-on: 0,860 g/cm3
Megjegyzés:
Hidraulikus tengelykapcsolókhoz nem alkalmazható!
Forgalmazott kiszerelések:
- 300 ml-es fémdoboz 5200 D-F-NL
Használati útmutató
Felhasználási területek:
Speciálisan mindenfajta eliszaposodott benzin- és dízelmotorhoz.
Alkalmazás:
A 300 ml-es kiszerelés 5 liter motorolajhoz elegendő. Hozzáadás után autózzunk kb. 200 km-t a szokásos módon, de kerüljük a teljes gázadást. Ezután végezzük el az olaj- és szűrőcserét. Extrém szennyezettség esetén ismételjük meg a tisztítást. Ha szükséges, tisztítsuk meg az olajteknőben található olajszűrőt is. Minden olajcsere előtt alkalmazható.